CURRICULUM
2024
Bucharest Playhouse a creat o programa moderna, unica in Romania, inspirata din centrele universitare din Londra si Los Angeles. De asemenea, fiecare grupa noua aduce cu ea analiza altor metode si tehnici de actorie fata de cea precedenta, indiferent de nivelul ei pentru a îl mentine pe student tot timpul proaspat, tot timpul curios. Da scroll pentru a afla disciplinele anului 2024!
Tehnica si miscare 1
-
Constientizarea relatiei cu grupul ca spatiu si energie.
-
Intelegerea sinelui prin arta actorului.
-
Exprimarea non-verbala a comportamentului uman.
-
Intelegerea imaginii ca poveste.
-
Relatia cu partenerul de scena.
-
Actiuni fizice, verbale si mentale.
-
Studentii vor lucra la identificarea si eliberarea tensiunilor care constrang inconstient miscarea in timpul jocului.
Tehnica si miscare 2
-
Conexiunea cu alegerile dramatice
-
Vizualizare
-
Imaginatie
-
Aprofundarea actiunilor
-
Notiuni introductive in miscarea Laban
-
Exercitii Meyerhold
-
Scopul acestui modul este sa intareasca si construiasca pe bazele modului anterior, explorand puterea imaginatiei actorului in timp ce ii dezvolta capacitatea de miscare.
Analiza Scenei 1
Acest curs va cuprinde intelegerea obiectivului global si scenic, ca instrument de baza al povestii, segmentarea scenei in unitati si actiuni, obstacole, analiza personajului, activitati scenice. Studentul va primi odata la doua sedinte o scena noua pe care sa o lucreze si sa o prezinte la clasa cu un partener. Scenele sunt alese atat din filme cat si din piese de teatru, din repertoriul clasic pana la cel contemporan.
Analiza scenei 2
Se vor aprofunda instrumentele de baza urmand apoi sa se descopere imaginile interioare, substitutia, jurnalul emotional, impartirea scenei in arcuri si momente de tensiune ale firului narativ. Actorul va deprinde o intelegere complexa a elementelor ce stau la baza constructiei dramatice care va conduce la interpretare intentiei dramaturgului in functie de creativitatea si personalitatea proprii actorului.
Voce
In acest curs actorul va invata sa isi cunoasca si elibereze vocea vorbita natural, lucrand in acelasi timp la expansiunea si intarirea ambitusului vocal, la forta, rezonanta si claritate. Actorul va avea oportunitatea sa puna in practica abilitatile deprinse în lucrul pe monoloage, sonete si povestiri.
Actoria pentru film
Se adreseaza actorilor care au depasit stadiul intermediar si se concentreaza pe ultimii pasi inaintea unei auditii si pe detaliile care fac actoria in fata camerei diferita de cea pe scena. Scene deja lucrate vor fi filmate si urmarite in cadrul fiecarui curs, iar la final studentii vor avea posibilitatea sa ii insuseasca materialul si de a-l adauga la showreel-uri.
Metodele marilor profesori de actorie vin in România
Metoda Adler
Supranumita “mama actoriei moderne” Stella Adler a construit o metoda care pune accent pe dezvoltarea imaginatiei si a actiunilor, pe cercetarea profunda a lumii personajului si pe alegeri unice si puternice. Sursa de inspiratie in crearea unui rol este imaginatia actorului in relatie cu circumstantele date de piesa.
Metoda Strasberg
Creatorul celebrei “the method” descria actorul ca pe “un individ care poate sa creeze prin el insusi”. Cele trei aspecte alte metodei lui pun accent pe relaxare, concetrare si memorie afectiva. Pentru a ajunge la acel nivel de creativitate este nevoie de prezenta unui lucru care aprinde actorul la nivel de subconstient.
Metoda Meisner
Pentru Meisner, a juca inseamna a face. Din asta ies toate celelalte aspecte ale actoriei. A introdus exercitiile repetitiei care ii ajuta pe actori sa capete incredere in interpretare. In viziunea lui, “un gram de comportament face cat un kilogram de cuvinte”.
Tehnica Alexander
Cunoscuta la nivel mondial, si in afara sferei antrenamentului actorului, aceasta ii permite oricarui om sa isi constientizeze obiceiurile fizice care ii afecteaza interpretarea si sa transforme acele obiceiuri imbunatatindu-si respiratia si coordonarea vocala, facilitand creatia vietii scenice.
Metoda Chubbuck
Filosofia Bucharest Playhouse este construita in jurul metodei Ivanei Chubbuck, poate cea mai noua si de succes metoda de actorie de peste ocean. Precum celelalte stiluri, originile i se regasesc in sistemul Stanislavsky, dar este mai sintetica, mai practica, si mult mai rapid de aplicat.
Metoda Hagen
Una dintre abordarile preferate ale actorilor, mai ales pentru practicalitate si lipsa infloriturilor abstracte. Se bazeaza pe reflectia personala asupra rolului facand aceasta metoda utila la fiecare stagiu de pregatire si vechime a oricarui actor.